Wist je dat contentmarketing ook beschikbaar is in andere talen? Wanneer jij handelt in het buitenland kan dit handig zijn om te weten. Jouw website moet hier namelijk op aangepast worden. Zo kunnen teksten, video’s, afbeeldingen en audio eenvoudig overgezet worden en elkaar gaan versterken. Want dat is waar deze vorm van marketing echt om draait: zorgen voor een helder verhaal, wat begrepen wordt door de doelgroep. Ipsis is een bedrijf die jou daarbij kan helpen. Maar wat is contentmarketing precies?
Contentmarketing biedt meerwaarde aan de doelgroep
Contentmarketing is alle inhoud die zowel online als offline gedeeld wordt met de doelgroep. Dit houdt in dat er niet alleen tekst wordt gedeeld, maar ook audiovisuele onderdelen op de website en andere platforms. Hiermee wordt een verhaal verteld, waardoor de doelgroep precies weet wat er bedoeld wordt. Het moet dus wel informatie zijn waar de lezer iets aan heeft. Je hoeft het niet direct te koppelen aan de producten en diensten die je aanbiedt, maar kan ook meer achtergrond bieden bij een bepaald onderwerp. Het zorgt voor meerwaarde en de lezer voelt zich hierdoor ook meer verbonden met het bedrijf.
Verschillende voordelen voor jouw bedrijf
Dit levert jou direct voordelen op. Wanneer je gebruik maakt van contentmarketing kun je jezelf namelijk onderscheiden van de concurrentie. De meerwaarde die jij biedt, is namelijk niet bij andere bedrijven te vinden. Dit zorgt er weer voor dat potentiële klanten eerder geneigd zijn om de producten en diensten bij jou af te nemen en je gaat jouw omzet zien groeien. Hiervoor is niet altijd een uitgebreid aanbod voor nodig, zolang je het maar interessant weet te houden. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan veel gestelde vragen of bepaalde instructievideo’s. Jouw internationale klanten weten jou weer te vinden.
Jouw klanten internationaal bereiken
Als internationaal bedrijf moet je ervoor zorgen dat deze content niet alleen in het Nederlands maar ook in andere talen aangeboden wordt. Hier kan contentmarketing bij helpen. Verschillende vertaalbureaus kunnen voor jou aan de slag gaan om de teksten en andere content te vertalen, zodat deze ook begrijpelijk worden in het buitenland. Zo kun je jouw bedrijf langzaam uit gaan breiden en ga je merken dat je ook steeds meer klanten in andere landen gaat krijgen. Zij weten immers ook welke producten en diensten je aanbiedt en door de onderscheiding met de concurrentie gaan zij over tot een aankoop.
Een investering die zichzelf terugverdient
Contentmarketing is in eerste instantie een investering. Je betaalt voor het maken van de content, maar ook voor de vertalingen ervan. Echter werpt het direct zijn vruchten af. Als jij de doelgroep aan je weet te binden, verdien je de investering binnen een korte tijd terug. Je bent hierdoor verzekerd van de beste content en kunt jouw bedrijf naar hogere winsten brengen. En de andere talen hoef je niet eens volledig te beheersen om contact te maken met jouw klanten in het buitenland. Je bent er dus ook geen uren meer aan kwijt om alles te realiseren.